luni, 23 mai 2011

TARTA CU CAPSUNE SI BISCUITI OREO




TARTA CU CAPSUNE SI BISCUITI OREO
Azi  am avut o dilema , ce sa postez , si pentruca am
promis ca o sa scriu reteta tartei, am hotarat sa-i dau
 intaietate cu toate ca abia asteptam sa va povestesc
cum am facut Dulce de Leche , o bunaciune  de dulce
care te baga in pacat si nu te poti opri si ai tot manca ,
 urmeaza sa postez detailat cum am facut .
Sa revenim la tarta noastra , de cand a aparut reclama 
ma tot gandeam oare sant asa negri biscuitii ca in reclama sau doar e o fenta, ca deh se mai intampla , si ma gandeam ce bine se combina cu albul si rosul culorile mele preferate , negru, alb, rosu , de cand au aparut capsunele  ma batea gandul , acum e  momentul , sa nu mai astept pana se coace zmeura la mine in gradina, asa ca iata rezultatul .

INGREDIENTE :
- un pachet ( cutie ) de biscuiti Oreo
- 50 gr de unt
- suc de sfecla 50 ml
- o cutie mica de mascarpone
- 250 ml de frisca lichida
 - capsune
- un plic de gelatina pentru crema de branza
- un plic de gelatina pentru aspicul rosu
- 250  de ml de apa cu care se amesteca sucul de sfecla
- dragoste
Cum am facut :
Rasucesti  ...   si cureti crema de pe biscuiti , cand sant gata
se pun intr-o punga de plastic mai rezistent
si se zdrobesc cu ciocanul de snitzele sau se macina, incalzesti untul si il amesteci cu biscuitii formand o coca, 
parea cam moale dar la rece s-a intarit mai ales dupa ce am
detasat peretii de la forma , pui forma la rece pana faci restul.
 Intre timp hidratezi gelatina si o topesti la MO , bati frisca
si o amesteci cu branza usor apoi adaugi gelatina si o incorporezi in crema.
Se hidrateaza si celalalt plic de gelatina si se topeste la MO
se adauga in ea sucul de sfecla indoit cu apa .
Scoatem forma de la rece si punem stratul de branza o bagam la rece sa se intareasca.
Cand crema s-a intarit  punem capsunele si peste turnam aspicul rosu , bagam in frigider pana adoua zi .
Au iesit patru culori : negru ,alb , roz, rosu !
Precizari : eu am o forma mica de tort  si din compozitia ramasa am  mai facut un bol cu capsune in aspic,  crema si capsune pe deasupra ,mi-a mai ramas crema pentru doua pahare  pe care  le-am facut cu crema si  kiwi , crema si capsune .O sa le postez in alta zi .
Sucul de sfecla are un gust  specific asa ca se poate aromatiza cu ceva 
suc de fructe sau cu ce doriti sau ce va place, la culoare este un rosu superb .   
POFTA BUNA !
    

8 comentarii:

yaya6 spunea...

vai ce bine arata,ce culori!!cred ca gustul e minunat,o zi buna

violette spunea...

Arata grozav tarta....iar combinatia e superrr!

mandala spunea...

Yaya6 ,da a fost foarte gustoasa !

mandala spunea...

Violette multumesc !

maria mihalache spunea...

wow.......cat de frumoasa este.........pot sa ma servesc?

Pap Sebastian spunea...

mmmm.. daca ma gandesc bine imi mai aduc aminte cat de buna a fost :)

mandala spunea...

Maria , da ,da , cu mare placere !

mandala spunea...

Sebastian , a fost foarte buna dar se mai poate face una , si mai buna !Te astept !